top of page
Die Hörgalerie 'ohrenhoch, der Geräuschladen' ist eine weltweit einzigartige Präsentationsform von Klangkunst in Synthese mit einem speziellen klangarchitektonischen Raumkonzept.
 

Die drei von Knut Remond entwickelten, speziellen Lautsprecher-Installationen und die schlichte Einrichtung sind die Grundelemente der Hörgalerie.

ohrenhoch, der Geräuschladen' - ein 20 qm kleiner Ladenraum mit Schaufenster und zwei Kellerräume - wurde am 15. Dezember 2007 von Knut Remond und Katharina Moos eröffnet.

 

 

The Soundgallery 'ohrenhoch, the Noise Shop' is singular as a new way of presenting Sonic Art, through a specific sound-architectural space concept.
 

Three special loudspeaker installations developed and designed by Knut Remond, and the sober furnishing are the basic elements of the Sound-Gallery.

'ohrenhoch - the Noise Shop' - a small space of 20 square metres with a shop window, and two cellar rooms - was opened on December 15th, 2007 by Knut Remond and Katharina Moos.

 

Seit Anfang 2015 LIEGT 'ohrenhoch, der Geräuschladen' das Thema 'Soundaktivismus' ZU GRUNDE.

 

Since the beginning of 2015 'ohrenhoch, the Noise Shop' HAS the theme 'Soundactivism' AS A BASIS.

Sound-Objekte

 

'ohrenhoch, der Geräuschladen' bietet im Archivraum unterschiedliche, kleine von SoundkünstlerInnen speziell angefertigte Soundobjekte zum Verkauf an. Auch die Booklets (2012-2013) und die Audio Field Reports (seit Anfang 2014, Lim. Aufl. je 8 Stück) sind im Archiv ausgestellt und erhältlich.

 

'ohrenhoch- the Noise Shop' is offering for sale in the archive space different small sound objects specially created by sound artists. Also, the Booklets (2012-2013) and Audio Field Reports since January 2014 are exhibited or heard respectively, in the archive space, and for sale (Lim. Ed. 8 copies).

Aktuelle Präsentation
Current presentation
ohrenhoch-Sonntage - 52 Sonntage im Jahr
ohrenhoch Sundays - 52 Sundays a year

 

Sonntag 30. Juni und 7., 14., 21., 28. Juli und 4. August 2024
14:00 - 21:00 Uhr

from 2 pm to 9 pm

A Post-Colonial Poem on the English Language

(1996)

von Warren Burt

 

A Post-Colonial Poem on the English Language permutes the syllables of the words “Werribee Mitsubishi Minnesota Bonsai”, a phrase in English which contains no English, into a highly structured, abstract lullaby.  Voices are Warren Burt and Berni Janssen.  It was recorded by Australian Broadcast Company, Melbourne in 1996. 

Duration: 19:19

Warren Burt

Composer, performer, writer, instrument builder (both in hardware and in software), video artist, etc.  Born 1949 in Baltimore USA.  Education: State University of New York at Albany BA 1971.  University of Calfiornia San Diego, MA 1975.  University of Wollongong, Australia, PhD 2007.  Composer of instrumental, electronic, choral, sound-poetry, environmental sound works among others.  Producer of about 117 CDs of his own work on his Scarlet Aardvark Label (website soon to be made public).  A long history in education, most recently 2013-2023 at Box Hill Institute Melbourne, where he headed the Masters in Music program. Currently living in Ararat Australia, near the Grampians/Garriwerd National Park.

Image: Warren Burt

sound:activism

 

Seit Anfang 2015 liegt 'ohrenhoch, der Geräuschladen' das Thema 'Soundaktivismus' zugrunde. Jedes Jahr bildet ein neuer Text das Manifest Soundaktivismus.

Soundaktivismus 2015 / 2016 / 2017
Texte von Isabella Zamboni & Knut Remond

Soundaktivismus 2018 / 2019 / 2020

Text: Elisabeth R Hager & Knut Remond
(erhältlich auf Deutsch, Englisch, Farsi, Arabisch, Arabisch Braille-Schrift)

 

Since the beginning of 2015 'ohrenhoch, the Noise Shop' has the theme 'Soundactivism' as a basis. Every year a new text forms the manifesto sound activism.
 

sound activism 2015 / 2016 / 2017
Texts by Isabella Zamboni & Knut Remond

sound activism 2018 / 2019 / 2020

Text: Elisabeth R Hager & Knut Remond
(available in German, English, Farsi, Arabic, Arabic Braille)

sound object speaker flower yan jun ohrenhoch
sound activism ohrenhoch
A Post-Colonial Poem on the English Language - by Warren Burt
bottom of page